keskiviikko 27. kesäkuuta 2012

Saagan juhannus

Hännän heilutuksia kaikille...


Meikä tyttö sai juhannus vieraita kuopiosta, miun mummo Mette eli Ukon emo, tuli käymään. Viettelimme eräänlaista sukujuhlaa juhannus rantakekkereiden muodossa.

Porukalla vahdimme grilliä ja juhannus herkkuja ja saimmekin herkutella mm. muurikkaletuilla ja grillimakkaralla. Juoksimme leikimme ja telmimme, rämmimme rantarapakossa ja rymysimme pusikoissa. Tapasimmepa jopa siilin joka oli ihme ja kumma otus -sihisi ja meni ihan palloksi...
välillä väsykin iski
         veneen alla nokosilla
rantavahtina huolehdin ettei kukaan päässyt hukkumaan...
minä ja Mette -ollaan kuulemma samiksia -no ei kait tuo nyt ihme ole???
-hassuja nuo ihmiset

Rymysin myös rapakossa ja viilettelin ties missä siihen malliin että sain osaksi aikaa vietellä narunpäässä...
ja jouduin pesulle suihkuun :P -ymmärrä miks en saanut tulla sänkyyn suoraan???
tässä mallia auringon otosta... -on mulla suojakertoimet kohillaan...

Juhannus kokkoakin kävimme ihmettelemässä... minä olin innoissani lähinnä rapsuttelijoista joita piisasi yllinkyllin :)


Vieraiden lähdettyä oli aika vedellä rauhassa hirsia ja loikoilla sadepäivää... Maanantaina sitten olikin puolivuotis synttärit ja pääsin retkelle Hitonhaudalla emännän kanssa...

Hitonhauta on jääkauden aikaan  muodostunut rotko Laukaan Valkolassa, tämä kerrottakoon luontomatkailusta kiinostuneille -mua voi aina pyytää eräoppaaksi olen näppärä kulkemaan pikkulouhikoissa ja tutkin kyllä jo valmiiksi kaikki mielenkiinotiset luolat ja kolot esiteltäväksi :)


Näihin kuulumisiin kesäterveiset kaikille nenän lipaisun kera... mummon kanssa oli kiva leikkiä toivottavasti näemme pian taas <3

T: Saaga Ukontytär

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti